היכן כדאי לפרסם בדיגיטל?

בעידן הדיגיטל של היום, כמעט כל עסק זקוק לנוכחות דיגיטלית. ישנן אפשרויות רבות בהם ניתן להציג את העסק שלכם, החל מרשתות חברתיות פופולריות כמו פייסבוק ואינסטגרם, דרך הפקת סרטון שיווקי לטלוויזיה וליוטיוב, ועד לבניית אתר תדמית וקידום האתר במנועי החיפוש. במאמר הבא נסקור את היתרונות והחסרונות בשיווק בכל אחד מאמצעי שיווק אלו. 

רשתות חברתיות 

הרשתות החברתיות פרצו לחיינו לפני למעלה מעשור, ובכל זאת הם אחד השימושים הגדולים של כל אחד מאיתנו. אצל חלק מהעסקים אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים. ממש כך. רשתות חברתיות ובראשן פייסבוק ואינסטגרם, מאפשרים לבעלי עסקים להגיע אל קהלים רבים, או אם תרצו אל לקוחות ולקוחות פוטנציאלים. 

פייסבוק 

בישראל, הגיל הממוצע שהכי הרבה משתמשים בפייסבוק הוא גילאי 25-34. אך לא רק, למעשה הבא בתור ברשימה הוא גילאי 35-45 וכן, גם בגילאים מבוגרים יותר ניתן למצוא קהלים. אז איזה עסק צריך לעשות שימוש בפייסבוק? התשובה היא כמעט כולם. מכיוון שפייסבוק מאפשרים להגיע אל קהלים לפי פילוח מפורט הכולל בין היתר פילוח לפי: גילאים, מגדר, אזורי מגורים, תעסוקה, תחומי עניין ועוד, ניתן לכוון אל קהל היעד. כך למשל חשמלאי הנותן את שירותיו בכל אזור המרכז וחנות לממכר מוצרי חיות ימצאו את קהל היעד שלהם בפייסבוק באמצעות הפילוח הנכון. 

אינסטגרם 

למרות הסטיגמה שיש לאינסטגרם שהיא שייכת לדור הצעיר, ניתן לראות כי יש יותר ויותר משתמשים בגילאים מבוגרים יותר. למעשה, בישראל יש כ- 3.4M משתמשים באינסטגרם (נכון לתחילת 2020) ומתוכם כ-2.1M משתמשים פעילים מידי יום. למי זה מתאים? כמעט לכל עסק ובדגש על לייף סטייל לכל סוגיו. למי זה פחות מתאים? לעסקים/אתרים המבוססים על פרסומות וטראפיק (אם כי גם כאן אינסטגרם כבר מאפשרת להוציא קישורים אל אתרים דרך הסטוריז). 

לינקדאין

למי שלא מכיר, מדובר ברשת חברתית המבוססת על פיתוח קשרים עסקיים. מי יכול למצוא שימוש בפלטפורמה זו? ניתן לומר כי אנשי שיווק, מנהלים, חברות הייטק, יזמים, קרנות הון סיכון ועוד עושים שימוש בפלטפורמה ולכן, אם אחד מאלו הוא קהל היעד שלכם, אזי תמצאו שימוש גם בלינקדאין. 

אתרים ונראות בתוצאות 

הדרך הנוספת בה ניתן להגיע אל קהלים או לקוחות פוטנציאלים, היא באמצעות נראות בתוצאות החיפוש. גם כאן ניתן לחלק את האפשרות לכמה גורמים. 

אתר תדמית

אתר תדמית סטטי, הוא למעשה מעין כרטיס ביקור ברשת שבה גולש יוכל למצוא מידע על העסק שלכם. באתר תדמית לרוב יופיעו פרטי התקשרות, מידע על המוצרים או השירותים שלכם, אודות העסק ועוד. 

נוכחות בתוצאות החיפוש 

בהמשך לאתר תדמית, ניתן לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו למקום בו הגולש יכול למצוא גם אתכם כאשר הוא מחפש את השירות שלכם. למשל: גולש המחפש חשמלאי בתל אביב, יגיע אל בית העסק שלכם כאשר אתם אלו המופיעים ראשונים. איך זה קורה? 

1- קידום אתרים אורגני בגוגל – בה אתם מתאימים את האתר לדרישות גוגל וגורמים לגוגל להאמין כי האתר של כם הוא הדבר הכי רלוונטי עבור הגולש. 

2- קידום ממומן בגוגל – בה אתם משלמים עבור שטח פרסום. כאן המקום לציין כי בדומה לאפשרויות הפרסום של פייסבוק, גם גוגל מאפשרת פילוח רחב או מדויק, רק שאלו יתמקדו לרוב בשאילתות של הגולש ופחות בתחומי העניין שלו. 

סרטוני תדמית שיווקיים 

דרך נוספת ומולצת ליצור נוכחות דיגיטלית, היא באמצעות הפקת סרטוני תדמית לעסק שלכם, אשר בסרטון תוכלו להטמיע את המסרים שלכם עבור הצופה. לסרטון תדמית יש חשיבות יתרה בכל הנוגע להנעה לפעולה, או מה שנקרא לגרום ללקוח לפנות אליכם ולסגור דווקא אתכם. 

לסיכום: כדי לדעת באילו פלטפורמות שיווק כדאי להשתמש עבור העסק שלכם, יש לבחון היכן נמצא קהל היעד שלכם ומשם להתחיל באסטרטגיה שיווקית שתדבר אל הקהל שלכם ותניע אותו לפעולה. 

שיחת ייעוץ חינם?
Call Now Button