ענף השיווק התקדם בצורה משמעותית מימי מד מן (Mad men – תוכנית טלוויזיה אנשי הפרסום של ניו יורק בשנות ה-60), ובעיקר במהלך 20 השנה האחרונות. היום, זה אפילו כיף לשחק עם הכלים ששיווק דיגיטלי נותן, ולראות הצלחות מיידיות במחשב הכי קרוב (שבדרך כלל נמצא בתיק שלך) אליך. הנה הסיבות בקצרה על למה אנשים אוהבים שיווק דיגיטלי.
ערב, והחלטת לבלות אותו עם כמה חברים. אחד מהם אומרים פתאום "אני אוהב שיווק". יש לך מחשבה המרחפת מעל הראש שאומרת "נשמע ממש מוזר". האמת שיש אספקטים שיווקים נרחבים שאפשר לאהוב שנותנים תחושת הצלחה מיידית. זה קורה במיוחד בגלל התהליך שקורה בשני העשורים האחרונים בהם השיווק עבר מכלי המדיה הקונבנציונאליים (רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות) לאינטרנט ולרשתות החברתיות.
יותר מזה, תעשיית השיווק הדיגיטלי מתגמלת אנשים יצירתיים וגם אנליטיים. ניתן לעבוד בכתיבת תוכן, עיצוב גרפי, צילום ועריכה ביחד עם ידע נרחב במנגנונים המסייעים להפיצם בצורה יעילה כמו שיווק אורגני, קידום ממומן בפייסבוק או קידום אתרים SEO. בנוסף לכך, האנשים שעובדים בשיווק דיגיטלי מפתחים את עצמם בהתאם לכלים והעסקים איתם הם עובדים, מה שמוביל אותנו לסיבה הראשונה:
שיווק דיגיטלי משלב פיתוח, יוזמה וחדשנות
עבודה בשיווק תמיד דרשה חוש יצירתי מפותח. למרות זאת, פלטפורמות שתמיד משתנות דורשות ממשווק דיגיטלי להתחדש וללמוד דברים חדשים. מעבר לכך, משווק דיגיטלי יוצר קשר עם החברות הכי גדולות בשוק (פייסבוק, גוגל והלאה) ועוזר לפתח אותם כדי להתאימם ללקוחות ולעסקים אחרים.
בשיווק מספרים סיפור שיגיע לאנשים הנכונים
אם תשאלו מהי הפעילות שמורה בגן הכי נהנית לעשות, היא תגיד לפתוח ספר ולספר סיפור לתלמידים. ככה גם משווקים דיגיטליים המתמקדים בתוכן. אפשר לספר ללקוחות סיפורים (כמובן שאמיתיים) ולגרום לשינוי בתפיסה שלהם לגבי מוצר מסוים. בנוסף לכך, אם למשווק הדיגיטלי יש ידע אנליטי בקשר לשימוש בפלטפורמות הפרסום השונות, הוא ידע איך לפרסם את המידע הזה לאנשים שבאמת יקשיבו ויקראו אותו. הכי חשוב, אפשר גם לבדוק אם הסיפור באמת הגיע אליהם ונגע בהם בכמה קליקים פשוטים.
דיבור ישיר עם הלקוח
בשיווק דרך הטלוויזיה, הרדיו או דרך שלטי חוצות, איך באמת דרך לתקשר בצורה ישירה עם הלקוח, אלא רק להראות פרסומת הרשתות החברתיות מספקות לנו קשר ישיר עם הלקוח. זה מאפשר מתן משוב לעסק בצורה מיידית, ובכך ניתן גם לשפר את עצמך ואת העסק המקבל חיווי על השירות במהירות. כתוצאה כך, יש שיפור משמעותי ביכולות בזמן קצר יחסית.
החיים של משווקים דיגיטליים
אם אתם תדברו עם משווקים דיגיטליים מוצלחים, אתם תגלו אנשים המנהלים אורח חיים שונה. הם תמיד מעודכנים בקשר למה שקורה בעבודה שלהם, תמיד מעורבים בכמה פרויקטים במקביל ויודעים לנהל את החיים שלהם בצורה מסודרת.
דרך אגב, בארה"ב ניתן לעבוד בשיווק דיגיטלי ולהרוויח יותר מ-150 אלף דולר לשנה. זאת משכורת של מהנדסים הדורשת הכשרה קצרה וקריירה מאתגרת ומתגמלת לא פחות. משווקים דיגיטליים נאלצים באותה מידה לתכנן תוכניות ארוכות טווח עם גורמים שמהנדסים (או המשווקים עצמם) לא יכולים לחשוב עליהם. מדובר בממש לקיחת סיכון, וזה הדבר שגורם למשווק דיגיטלי לעסוק במלאכה הזאת.
המאמר נכתב ע"י סער ברעם – מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום בפייסבוק.